Trivselregler för TRF

Inom Tyresö Ryttarförening har vi nolltolerans mot mobbning och annat kränkande beteende. Våra trivselregler är ett led i att skapa ett stall och en förening där alla känner sig välkomna och trygga, oavsett vem man är. Därför gäller reglerna för samtliga medlemmar och alla som vistas på ridskolans område.

Inom Tyresö Ryttarförening:

• Behandlar vi varandra med respekt.
  • Lyssnar vi på varandra.
  • Uppmuntrar vi varandra
  • Pratar vi med varandra och inte om varandra.
  • Ser vi varandra.
  • Delar vi med oss av vår kunskap.

På läktaren:

• Är vi tysta och lugna.
  • Låter vi ryttarna ha fokus på ridläraren och ridlektionen. Prata med ryttarna får vi göra när lektionen är slut.
  • Pratar vi med andra på läktaren om de som rider endast om vi har något snällt att säga.
  • Sparar vi eventuella frågor och funderingar kring lektionen tills den är slut.
  • Respekterar vi förbudet att filma i ridhuset.

I stallet:

• Visar vi hänsyn och ser till att hästarna har lugn och ro i sitt hem.
  • Behandlar vi både varandra och hästarna med respekt.
  • Ser vi till att det är rent och snyggt. På så sätt får vi både fint i hästarnas hem och skapar ett säkert stall att röra oss i.
  • Ser vi till att alla känner sig välkomna och trygga. Vi hjälper de som behöver hjälp och tar hand om varandra.
  • Lär vi av varandra.

I klubbrummet:

• Umgås vi och har möjlighet att äta mat.
  • Bjuder vi in varandra och låter alla vara med. De som är där med sina vänner bjuder in de som är ensamma.
  • Är ett utrymme som vi tar hand om och håller rent.

Uppdaterad augusti 2023 av styrelsen på Tyresö Ryttarförening.

Publicerad: 2023-08-25

Senast uppdaterad: 2023-08-30