Senast uppdaterad: 2022-12-25

Olycksfallsförsäkring

Olycksfallsförsäkring för dig som rider

Du som är medlem i TRF är olycksfallsförsäkrad i Folksam, då vi som förening är anslutna till Svenska Ridsportförbundet.

Försäkringen ger dig ett bra grundskydd om du råkar ut för en skada när du rider och är en medlemsförmån framtagen i samarbete med Svenska Ridsportförbundet.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under:

• aktivitet anordnad av Svenska Ridsportförbundet, dess distriktsförbund, medlemsförening eller i samverkan med medlemsförening.
  • enskild ridning och träning.
  • direkt färd till och från verksamhet enligt ovan.

Om träning/tävling anordnas på annan ort än hemorten (även utomlands) gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med sådan resa.

Här kan du ladda ner viktig och samlad information om försäkringen Pdf, 520.1 kB, öppnas i nytt fönster..

Anmäl skada så här

Är du medlem eller målsman och vill anmäla en olycksfallsskada? Ring direkt till Folksam på 0771-950 950 – säg att du är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Du kan också anmäla olycksfallsskada på folksam.se/ridsport

Läs mer om olycksfallsförsäkringen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Skador före den 1 januari 2017

Har du ett sedan länge pågående skadeärende eller vill anmäla en skada som har inträffat före den 1 januari 2017 kontaktar du Länsförsäkringar, då de var ridsportsförbundets tidigare avtalade försäkringsbolag.

Säker med Häst

Säker med häst Folksam och Svenska Ridsportförbundet arbetar aktivt med att sprida kunskap om säker hästhantering och därmed öka säkerhetsmedvetandet för att minska antalet skador.

När du har otur på hästen

Du som är medlem i någon av Svenska Ridsportförbundets föreningar är olycksfallsförsäkrad hos oss.

Varit med om hjärnskakning?

Återhämta dig med hjälp av hjärntrappan – ett träningsprogram i sex steg.