Tävlingssektionen

Rosetter

Tyresö Ryttarförening erbjuder sina medlemmar tävlingsverksamhet på olika nivåer, både interna och externa.

Tävlingssektionen, i samråd med ridskolan, planerar och arrangerar föreningens externa tävlingar på hemmaplan. Framförallt arrangerar vi tävlingar i dressyr och hoppning på lokal nivå men ibland även paradressyr på lokal och regional nivå samt pay & jump och pay & ride.

Ridskolan planerar och arrangerar klubbtävlingar, ponnycupen och eventuellt deltagande i Allsvenskan.

Alla ryttare i specialträningsgrupperna är automatiskt med i Tävlingssektionen. Styrelsen väljs på ett år under tävlingssektionens årsmöte på hösten.

Kontakta gärna oss om du har frågor, idéer och intresse av tävlingsverksamheten, tavling@tyresoryttarforening.se.