Tyresö Ryttarförening söker erfaren ridlärare till vårt team.

Vi är en ideell förening som bedriver ridskola, med trevlig och familjär stämning, belägen 15 minuter från Stockholm. Hos oss rider 730 elever i veckan. Vi har ca 800 medlemmar och på vår nybyggda anläggning har vi plats för ca 60 hästar.

Vi har en bred verksamhet från ponnylekis för små barn till specialgrupper i hoppning och dressyr för ungdomar och vuxna. Vi bedriver även egen uppfödning av våra framtida ridskolehästar och ger intresserade elever möjlighet att delta i utbildningen av våra unghästar.

Vi är 14 anställda fördelat på verksamhetschef, ridlärare, vaktmästare och stallpersonal.

Vi söker dig som brinner för hästarna och deras välmående. Du har lätt för att arbeta i team och tar väl hand om våra medlemmar. Du är positiv och engagerad och låter det gärna smitta av på andra samt vill hjälpa till att utveckla ridskoleverksamheten långsiktigt och bidra till vår vision om att bli Sveriges bästa ridskola!

Arbetsuppgifter: I tjänsten ingår ridlektioner för barn, ungdomar och vuxna på olika nivåer. Stalltjänst, utbildning och tillridning av hästar.

På Tyresö Ryttarförening prioriterar vi vår personal och erbjuder friskvård, klädbidrag och ändamålsenliga arbetskläder samt olika förmåner till stöd för sin ryttarutveckling. Vi har hög beläggning av elever och satsar mycket på våra hästars och personals utveckling, välmående och trivsel.

Utbildning och erfarenhet: Vi ser gärna att du är Hippolog och/eller SRL II. Du får också gärna ha flerårig erfarenhet som ridlärare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, 100 % eller enligt överenskommelse. Tillträde snarast.

Ansökan skickas till: nina.strom@tyresoryttarforening.se

Välkommen med din ansökan!

Publicerad: 2023-10-27

Senast uppdaterad: 2023-11-15