klubbhopp 22/9 2013

Klubbtävlingar

Hur går det till?

Klubbtävlingar är interna tävlingar med enbart ekipage från ridskolan. De anordnas av ridlärarna och du som rider hjälper också till som funktionär under dagen, eller tar med dig någon som jobbar i ditt ställe. Det brukar vara både roligt och lärorikt! Vill du lära känna fler i stallet, utanför din ridgrupp, så är klubbtävlingarna ett bra alternativ. Prata med din ridlärare om du är intresserad av att vara med.

Mer information om upplägg och regler hittar du längst ner på denna sida.

Höstterminen 2020

Klubbdressyr på ponny och häst

Söndag 27 september

LC:1 2015
LB:1 2019

KM LB:2 2016

Deltagarlista 2020-09-27

Söndag 15 november

LC:1 2015
LB:1 2019

Klubbhoppning på ponny och häst

Söndag 11 oktober

Clear Round
Bed Idealtid

KM Omhoppning

Söndag 22 november

Clear Round
Bed Idealtid

Om TRF:s klubbtävlingar

Anmälan

Anmälan till klubbtävlingar sker via mail till This is a mailto link. Det går bra att anmäla sig till flera tävlingar i samma mail. Ange namn, datum, önskad klass/klasser, hästönskemål och funktionär.

Anmälan stänger söndagen innan respektive tävlig. Anmälningar efter detta datum ses som efteranmälningar och mottages i mån av plats mot en extra avgift på 150 kr. Observera att du måste få en mailbekräftelse på din efteranmälan.

Vi publicerar deltagarlistor här på hemsidan senast onsdagen före tävlingsdagen.

Viktigt att känna till

• Diskutera val av klass med din ridlärare.
  • Personalen anpassar hinderhöjden vid hoppning efter ekipagets förmåga.
  • Läs tävlingsreglerna först så att du vet till vilken klass du ska anmäla dig.
  • Du får anmäla dig till samtliga tävlingar, men om vi får in alltför många anmälningar tillämpar vi bortlottning (se tävlingspolicyn). Om det är ett litet antal starter kan du eventuellt få ställa upp i två klasser. Ange dina önskemål i anmälan.
  • Du bör ta med dig en funktionär till den tävling där du deltar. Denna person bör ha fyllt 11 år, men helst ser vi att funktionären är vuxen. Funktionären får veta sin arbetsuppgift på tävlingsdagen. Om du inte hittar ngn så kan du själv komma att bli tilldelad en funktionärsuppgift under dagen.
  • Om du har egen häst är du välkommen att anmäla dig till samtliga tävlingar, dock max två klasser per ekipage och per dag. Medlemskap i TRF är obligatoriskt. Notera önskemål om höjd vid hoppning i din anmälan.
  • Får du förhinder, stryk dig från tävlingen. Skicka din strykning via e-post till This is a mailto link senast måndagen före tävlingsdagen. Får vi din strykning senare så debiterar vi hela tävlingsavgiften.

Covid 19

På grund av rådande omständigheter kring covid 19 så sker tävlingarna utan publik. Vi kommer också att minska antalet funktionärer så de som är anmälda att rida kommer bli tilldelade en uppgift.

Hållpunkter på tävlingsdagen

11.00 Samling för information och utdelning av de hästar som ridlärarna satt ut i förväg. Privatryttare behöver inte delta i samlingen. Därefter bygger vi banan eller staketet.

Ca 12.00 Första start dressyr och 12.30 hoppning (eventuella ändringar kan ske).

Tävlingsavgift ht -20

Junior: 330 kr
Junior med egen häst: 227 kr
Senior: 430 kr
Senior med egen häst: 284 kr

Vi fakturerar tävlingsavgiften i efterhand.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Välkommen till Tyresö Ryttarförenings klubbtävlingar!

Uppdaterad: 12 SEP 2018 16:29 Skribent: Webbkoordinator