Klubbtävlingar vårterminen 2017

Tack alla ryttare och funktionärer för trevliga tävlingsdagar tillsammans under vårterminen 2017. Välkommen åter nästa termin med din anmälan till höstens klubbtävlingar.

Genomförda tävlingar

Klubbdressyr på ponny och häst

Söndag 2 april

LC:1 2015
LB:1 2015

Resultatlista hittar du här.

Söndag 28 maj

LC:1 2015
LB:1 2015
LB:3 2007 Klubbmästerskap

Resultatlista Klubbtävling hittar du här.

Resultatlista Klubbmästerskap hittar du här. Mer information och bilder från Klubbmästerskapet hittar du här.

Klubbhoppning på ponny och häst

Söndag 26 mars

Clear Round
Bed A:0/A:0

Resultatlista hittar du här.

Söndag 21 maj

Clear Round
Bed A:0/A:0
Bed A:0/A:0 Klubbmästerskap

Resultatlista Klubbtävling hittar du här.

Resultatlista Klubbmästerskap hittar du här. Mer information och bilder från Klubbmästerskapet hittar du här.

Om TRF:s klubbtävlingar

Anmälan

Anmälan till klubbtävlingar under vt-2017 öppnar onsdag den 22 feb kl 10.00 och sker via mail till This is a mailto link. Det går bra att anmäla sig till flera tävlingar i samma mail. Ange namn, datum, önskad klass/klasser, hästönskemål och funktionär.

I KM-klasser har medlemmar i träningslagen förtur. Övriga ryttare kan lämna in en intresseanmälan och får delta i mån av plats.

Anmälan stänger måndagen innan respektive tävlig. Anmälningar efter detta datum ses som efteranmälningar och mottages i mån av plats mot dubbel avgift. Observera att du måste få en mailbekräftelse på din efteranmälan.

Vi publicerar deltagarlistor här på hemsidan senast onsdagen före tävlingsdagen.

Viktigt att känna till

• Diskutera val av klass med din ridlärare.
  • Personalen anpassar hinderhöjden vid hoppning efter ekipagets förmåga.
  • Läs tävlingsreglerna först så att du vet till vilken klass du ska anmäla dig.
  • Du får anmäla dig till samtliga tävlingar, men om vi får in alltför många anmälningar tillämpar vi bortlottning (se tävlingspolicyn). Om det är ett litet antal starter kan du eventuellt få ställa upp i två klasser. Ange dina önskemål i anmälan.
  • Du måste ta med dig en funktionär till den tävling där du deltar. Denna person bör ha fyllt 11 år, men helst ser vi att funktionären är vuxen. Ange namnet på din funktionär i anmälan. Funktionären får veta sin arbetsuppgift på tävlingsdagen. Om du inte hittar ngn så kan du själv komma att bli tilldelad en funktionärsuppgift under dagen.
  • Om du har egen häst är du välkommen att anmäla dig till samtliga tävlingar, dock max två klasser per ekipage och per dag. Medlemskap i TRF är obligatoriskt. Notera önskemål om höjd vid hoppning i din anmälan.
  • Får du förhinder, stryk dig från tävlingen. Skicka din strykning via e-post till This is a mailto link senast måndagen före tävlingsdagen. Får vi din strykning senare så debiterar vi hela tävlingsavgiften.

Hållpunkter på tävlingsdagen

11.00 Samling för information och utdelning av de hästar som ridlärarna satt ut i förväg. Privatryttare behöver inte delta i samlingen. Därefter bygger vi banan eller staketet.

12.30 (Cirkatid) Första start

Tävlingsavgift

Junior: 240 kr
Junior med egen häst: 150 kr
Senior: 320 kr
Senior med egen häst: 180 kr

Vi fakturerar tävlingsavgiften i efterhand.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Välkommen till Tyresö Ryttarförenings klubbtävlingar!

Uppdaterad: 2017-05-31 14:37