klubbhopp 22/9 2013

Klubbtävlingar

Hur går det till?

Klubbtävlingar är interna tävlingar med enbart ekipage från ridskolan. De anordnas av ridlärarna och du som rider hjälper också till som funktionär under dagen, eller tar med dig någon som jobbar i ditt ställe. Det brukar vara både roligt och lärorikt! Vill du lära känna fler i stallet, utanför din ridgrupp, så är klubbtävlingarna ett bra alternativ. Prata med din ridlärare om du är intresserad av att vara med.

Mer information om upplägg och regler hittar du längst ner på denna sida.

Höstterminen 2017

Klubbdressyr på ponny och häst

Söndag 10 september

LC:1 2015
LB:1 2015

Söndag 12 november

LC:1 2015
LB:1 2015

Resultat hittar du här.

Klubbhoppning på ponny och häst

Söndag 17 september

Clear Round
Bed A:0/A:0

Söndag 8 oktober

Clear Round
Bed A:0/A:0

Om TRF:s klubbtävlingar

Anmälan

Anmälan till klubbtävlingar under ht-2017 sker via mail till This is a mailto link. Det går bra att anmäla sig till flera tävlingar i samma mail. Ange namn, datum, önskad klass/klasser, hästönskemål och funktionär.

Anmälan stänger söndagen innan respektive tävlig. Anmälningar efter detta datum ses som efteranmälningar och mottages i mån av plats mot dubbel avgift. Observera att du måste få en mailbekräftelse på din efteranmälan.

Vi publicerar deltagarlistor här på hemsidan senast onsdagen före tävlingsdagen.

Viktigt att känna till

• Diskutera val av klass med din ridlärare.
  • Personalen anpassar hinderhöjden vid hoppning efter ekipagets förmåga.
  • Läs tävlingsreglerna först så att du vet till vilken klass du ska anmäla dig.
  • Du får anmäla dig till samtliga tävlingar, men om vi får in alltför många anmälningar tillämpar vi bortlottning (se tävlingspolicyn). Om det är ett litet antal starter kan du eventuellt få ställa upp i två klasser. Ange dina önskemål i anmälan.
  • Du bör ta med dig en funktionär till den tävling där du deltar. Denna person bör ha fyllt 11 år, men helst ser vi att funktionären är vuxen. Ange namnet på din funktionär i anmälan. Funktionären får veta sin arbetsuppgift på tävlingsdagen. Om du inte hittar ngn så kan du själv komma att bli tilldelad en funktionärsuppgift under dagen.
  • Om du har egen häst är du välkommen att anmäla dig till samtliga tävlingar, dock max två klasser per ekipage och per dag. Medlemskap i TRF är obligatoriskt. Notera önskemål om höjd vid hoppning i din anmälan.
  • Får du förhinder, stryk dig från tävlingen. Skicka din strykning via e-post till This is a mailto link senast måndagen före tävlingsdagen. Får vi din strykning senare så debiterar vi hela tävlingsavgiften.

Hållpunkter på tävlingsdagen

11.00 Samling för information och utdelning av de hästar som ridlärarna satt ut i förväg. Privatryttare behöver inte delta i samlingen. Därefter bygger vi banan eller staketet.

12.00 (Cirkatid) Första start

Tävlingsavgift

Junior: 250 kr
Junior med egen häst: 156 kr
Senior: 333 kr
Senior med egen häst: 187 kr

Vi fakturerar tävlingsavgiften i efterhand.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Välkommen till Tyresö Ryttarförenings klubbtävlingar!

Uppdaterad: 2017-12-13 11:08