Funktionär - både roligt och lärorikt

Funktionärerna är våra ideella hjältar och gör det möjligt för TRF att bl.a. arrangera lokala tävlingar. En lokaltävling är ett stort, roligt och spännande event med ekipage från andra ridklubbar och föreningar såväl som våra egna hemmaekipage.

Tyresö Ridskola är föreningsdriven. Ett riktigt roligt ideellt uppdrag är att vara tävlingsfunktionär! Alla kan vara med och bidra på en tävling, inga förkunskaper behövs! Även du som kanske är icke-hästvan "ponnyförälder" är varmt välkommen och uppskattad - det finns uppgifter som inte kräver någon hästvana alls.

Att ställa upp som funktionär är alltså inte bara ett uppskattat sätt att bidra till ridskolan och föreningen, utan också en chans till både trevligt umgänge och nya lärdomar. Tävlingsdagarna brukar präglas av en härlig gemenskap, många skratt och funktionärer som både hjälper och lär av varandra.

Just nu arbetar vår tävlingssektion på ett dokument som beskriver de olika funktionärsuppgifter som typiskt sett brukar finnas på en tävlingsdag. När det är klart så kommer vi att informera om det bl.a. här på webben. Tills dess får du som är intresserad gärna höra av dig för att veta mer eller anmäla dig!

• Linnea Nyström, This is a mailto link
  • Jenny Jonsson, This is a mailto link

Ett arbetat pass = en lott i funktionärslotteriet

Funktionärernas insatser förtjänar all uppskattning och för att visa detta lite mer handfast brukar vi ordna med ett lotteri i samband med varje större tävling. Priserna kommer oftast från TRF:s sponsorer. Reglerna är busenkla. Tävlingen delas upp i olika funktionärspass. En dressyrtävling kan exempelvis bestå av tre pass: dagen före, tävlingsdagens förmiddag samt tävlingsdagens eftermiddag. Alla funktionärer under ett visst pass får var sin lott. Ju fler pass man tar, desto fler lotter och desto större chans att vinna.

Dragningslista, lotteriet vid lokaldressyr 25 september

Vinst Vinnare