Foto: Kerstin Paul

Funktionär - både roligt och lärorikt

Funktionärerna är våra ideella hjältar och gör det möjligt för TRF att bl.a. arrangera lokala tävlingar. En lokaltävling är ett stort, roligt och spännande event med ekipage från andra ridklubbar och föreningar såväl som våra egna hemmaekipage.

Tyresö Ridskola är föreningsdriven. Ett riktigt roligt ideellt uppdrag är att vara tävlingsfunktionär. Alla kan vara med och bidra på en tävling, inga förkunskaper behövs. Även du som kanske är icke-hästvan "ponnyförälder" är varmt välkommen och uppskattad - det finns uppgifter som inte kräver någon hästvana alls.

Om du är minst 13 år gammal och intresserad av att hjälpa till, hör av dig för att veta mer eller anmäla dig! Inför tävlingar brukar det också sättas upp lappar i stallet.

• Linnea Nyström, This is a mailto link
  • Jenny Jonsson, This is a mailto link

Ett arbetat pass på lokaltävling = en lott i funktionärslotteriet

Funktionärernas insatser förtjänar all uppskattning och för att visa detta lite mer handfast brukar vi ordna med ett lotteri i samband med varje större tävling. Priserna kommer oftast från TRF:s sponsorer. Reglerna är busenkla. Tävlingen delas upp i olika funktionärspass. En dressyrtävling kan exempelvis bestå av tre pass: dagen före, tävlingsdagens förmiddag samt tävlingsdagens eftermiddag. Alla funktionärer under ett visst pass får var sin lott. Ju fler pass man tar, desto fler lotter och desto större chans att vinna.

Uppdaterad: 2017-09-29 11:42