Tävlingar – ett sätt att stimulera utveckling

Tyresö Ryttarförening erbjuder sina lektionsryttare möjligheten att tävla på olika nivåer. Vilka som får delta i tävlingar och i vilken klass de får starta avgörs av ridlärarna. Berätta för din ridlärare att du är intresserad av att tävla, så får du veta mer!

Vill du tävla på högre nivå än klubbtävlingar så behöver du söka en plats i någon av våra tävlingsgrupper, som du läser mer om här. Då deltar du i specialträningar varannan vecka, utöver din vanliga ridlektion.

Syftet med att erbjuda tävlingsmöjligheter är att stimulera utveckling. Tävlingar bidrar till ett brett utbud av utbildande aktiviteter, där medlemmarna dessutom har roligt.

Vår tävlingsverksamhet bygger på Svenska Ridsportförbundets tävlingsreglemente och de som är engagerade i tävlingsverksamheten bör ha kunskap om vad tävlingsreglementet innebär. Du som vill tävla på högre nivå än klubbtävling ska ha tagit Grönt kort genom Ridsportförbundet, oavsett om du är häst- eller ponnyryttare och oavsett i vilken gren du tävlar.

Tyresö Ryttarförening arrangerar eller medverkar i:

Uppdaterad: 2017-09-29 10:31