Ridhustider och regler för privatryttare

Varmt välkommen till Tyresö Ryttarförenings ridhus och utebana!

För att dina besök hos oss ska ge bästa möjliga ridupplevelse är det viktigt att du går igenom nedanstående dokument.

Information om anläggningskort, tider i ridhuset, priser och mycket annat hittar du i vår Manual för privatryttare.

Att skapa en säker och trygg miljö för både ryttare och hästar är prioriterat inom TRF. Hjälp oss med detta genom att läsa och tillämpa våra Riktlinjer för hästhantering och säkerhetsarbete.

En annan viktig förutsättning för trevlig samvaro är att visa hänsyn. I våra Trivselregler hittar du enkla och praktiska tips.

Boka ridhuset på webben

För att underlätta ett effektivt utnyttjande av ridhuset har TRF skapat en webbaserad bokningstjänst. Där kan du som har anläggningskort:

• se vilka tider som ridhuset (helt eller delvis) är tillgängligt för dina egenvalda aktiviteter
  • göra kostnadsfria bokningar på tider enligt ovan
  • se vilka bokningar som andra anläggningskortsryttare gjort och vilka aktiviteter de planerar
  • se vilka tider som TRF arrangerar avgiftsbelagda lektioner med extern tränare och boka deltagande i dessa
  • se vilka tider som TRF arrangerar avgiftsbelagda lektioner med någon av sina egna tränare och boka deltagande i dessa
  • avboka deltagande i avgiftsbelagda lektioner enligt ovan

Alla som löser anläggningskort registreras automatiskt som användare av tjänsten och får inloggningsuppgifter via e-post.

Bokningsschemat hittar du här. Spara gärna webbadressen som bokmärke eller favorit i din webbläsare, så att du enkelt kan återvända till schemat vid behov.

Vi förutsätter att du använder bokningstjänsten inför dina besök hos oss. När du gör det underlättar du för övriga anläggningskortryttare att planera sin ridning, samtidigt som administrationen förenklas för TRF:s personal. Tack för din medverkan!

Ridlektioner med ridlärare från Tyresö Ridskola

Privatryttare kan köpa privatlektioner som genomförs på den egna hästen. Lektionerna leds av någon av ridlärarna på Tyresö Ridskola. Enklast bokar du en plats genom att prata med en ridlärare. Du kan även skicka en förfrågan till This is a mailto link så återkommer ridläraren till dig för att diskutera upplägg, tidpunkt osv.

Pris för dessa privatlektioner:

• Enskild lektion, 40 minuter: 350 kr
  • Två deltagare, 60 minuter: 300 kr/person