Vi som jobbar på Tyresö Ridskola

På Tyresö Ridskola hittar du en stor grupp välutbildade ridlärare, flitig stallpersonal och en mångsidig vaktmästare. Tillsammans driver vi verksamheten med målet att skapa bästa tänkbara förutsättningar för din ridning.

Stort tack till TRF:s sponsor Erja Lempinen, som är fotografen bakom porträtten.

Nina Karlsson

Verksamhetschef. Svensk Ridlärare level 3, Hippologutbildad. Uppvuxen i Alvesta, Småland. Har jobbat på västkusten på olika ridskolor, men även på Hufvudsta och Östermalms ridskola i Stockholm. Nina kom till oss i augusti 2012. Nina har en son som heter Vidar. Hon äger hästen Timida och en blandrashund som heter Elvis.

Petra Redstedt

Hippologutbildad stallchef, från Linköping. Petra har varit stallchef på två stora anläggningar, Hogsta och Bromma Gård, men har även hunnit med att arbeta som unghästutbildare och skadereglerare på Agria. De senaste åren har hon jobbat som ridlärare på Hufvudsta ridskola. Hon har tävlat i dressyr och hoppning upp till Msv. Petra bor med sin familj i Täby. De tre barnen Tim, Liam och Mira gillar också hästar.

Claudia Orosco Lindström

Sjukskriven.

Svensk Ridlärare level 1. Hon är uppvuxen på Tyresö ridskola och har jobbat på TRF sedan 1988. Claudia har tre ridande döttrar. I familjen ingår även border collien Piga och papillon-dvärgschnautzer-dvärgspetsen Zingo.

Annica Amnér

Svensk Ridlärare level 1. Hon är uppvuxen på Tyresö ridskola och har jobbat på TRF sedan 1981. Annica bor på landet och har två hästar, sin ridhäst Aina och hennes avkomma Björnkulla. Annica har tre pojkar som alla är duktiga hockeyspelare. Hon har fyra svarta jaktlabradorer som heter Sol, Töa, Hagla och Dugga.

Maria Magnusson

Svensk Ridlärare level 2. Maria är uppvuxen på ridskolan och har jobbat på TRF sedan 1995. Hon har ett mörkbrunt sto som heter Uptown Girl. Hon har en gullig liten dvärghundskorsning som lystrar till namnet Buffy och en glad men flamsig hovawart som heter Pirelli.

Therese Hemingsson

Svensk Ridlärare level 1. Hon är uppvuxen på ridskolan och har arbetat på TRF sedan 2001.Therese har även utbildat sig till hälsopedagog. Hon kan inte bara massera människor utan även hästar. Therese har en sprallig häst som heter Caddillac. I familjen finns sonen Vincent och dottern Nova.

Mikaela Thelander

Sjukskriven.

Svensk Ridlärare level 3. Hippologutbildad. Hon är uppväxt på Tyresö ridskola, men efter att ha pluggat på Berga naturbruksgymnasium jobbade hon på Bromma ridskola i flera år. Efter utbildning till ridlärare började hon arbeta hos oss. Mikaela har en son som heter Tristan.

Mimmie Nilsson

Föräldraledig.

Godkänd ridledare. Har gått SRL1 på Strömsholm 2011. Uppvuxen i Nacka på Nacka Ridhus. Där hon jobbade sig upp från att vara ridande elev till att ha lektioner. Senast kommer hon från Hufvudsta Ridskola. Hon äger varken häst eller hund, men väl en katt som heter Kissen.

Fanny Törnblom

Instruktör. Fanny är en duktig ryttare och jobbar en hel del tillsammans med de andra instruktörerna för att hålla igång, sätta igång eller utbilda våra hästar och ponnyer. Hon håller också i kurserna för våra allra yngsta och är mycket uppskattad i stallet.
 Kia

Kia Lindh

Vikarierande Instruktör. Kia har tidigare vikarierat hos oss och är nu tillbaka på ytterligare ett vikariat. Kia är en duktig ryttare som har egen häst. Kia har ponnylektioner, kurser och tränar storhästlaget i hoppning. Med henne finns glada labradoren Dexter.

Karin Moberg Granström

Vikarierande Svensk Ridlärare Level 2 och utbildad Hippolog. Kakan, som hon kallas, brinner för att undervisa men också för sin egen ridning, där hon tävlar på 1.30-nivå i hoppning och även dressyr på MSV B nivå. Hon har också hunnit med att utbilda sig till hästmassör.

Catrin

Vår nyanställda klippa i stallet. Mer information kommer!

Kurre Seldén

Vår vaktmästare, med utbildning till både verktygsmakare och teletekniker. Han har en bred arbetslivserfarenhet och har bl.a. kört taxi, lastbil och flyttbil. Kurre är anställd på TRF sedan april 2003. Han fixar allt som behöver fixas på vår stora anläggning. Ibland känns det som om han har stått modell för Disney's Uppfinnar-Jocke. Motorcyklar är ett stort intresse. Kurre älskar hundar – och alla hundar älskar Kurre.
Uppdaterad: 2017-10-10 09:36