Ny på Tyresö Ridskola? Läs mer här!

För dig som ska börja rida hos oss

Varmt välkommen till Tyresö Ridskola! All nödvändig information finner du här på hemsidan, såsom t.ex. priser och lektionsschema samt om de olika former av undervisning som vi erbjuder. Här finns också information om hur du gör för att avboka eller byta din lektion de gånger som du inte kan komma. Du kan också läsa lite mer om det rent praktiska här:

Vid övriga frågor, kontakta oss på This is a mailto link så hjälper vi dig!

För dig som vill börja rida hos oss

Hos oss kan du börja rida från och med det år som du fyller 6 år. Läs mer om våra nybörjargrupper för barn här. Vuxna nybörjare kan vid enstaka tillfällen erbjudas kurser och läger, vilket då annonseras här på hemsidan.

För dig som är över 20 år behövs annars en viss ridvana, vilket innebär att du ska klara av ridning i skritt, trav och galopp. Är du en ”återvändare”, alltså någon som ridit mycket en gång i tiden men haft ett längre uppehåll, så anser vi att du har ridvana. Du kan läsa om våra lektionsgrupper här.

Även barn och ungdomar med ridvana får naturligtvis anmäla sitt intresse att börja rida hos oss. Här gäller samma lägstanivå: att behärska skritt, trav och galopp utan medhjälpare.

Mejla din intresseanmälan till This is a mailto link. Skriv ”Börja rida” som ämne och meddela oss följande:

• Fullständigt namn
  • Personnummer
  • Adress
  • Telefonnummer
  • Längd
  • Vikt
  • Tidigare erfarenhet av ridning

Du kan även boka en privatlektion om du vill vara säker på att hamna i rätt ridgrupp.

Uppdaterad: 2017-09-29 09:00