Ridning för dig med funktionsnedsättning

Vi erbjuder ridlektioner dagtid för dig med någon typ av funktionsnedsättning, barn som vuxen. På Tyresö Ridskola har vi flertalet trygga och trevliga hästar som regelbundet rids av personer med olika variationer av funktionalitet. Vi har anpassade hjälpmedel för upp- och avsittning samt utbildade instruktörer. Bilder från ett lektionstillfälle kan du se genom att klicka här.

Tyresö Ryttarförening är också en av de klubbar i Sverige som har störst erfarenhet av att anordna tävlingar i paradressyr, vilket du kan läsa mer om under Tävlingar.

Informationen nedan avser lektionsverksamheten dagtid.

Ridpassets längd

Ridningen pågår i 30 minuter. I denna tid ingår även uppsittning och avsittning. Varje ryttare ska ha minst en assistent med sig vid varje ridtillfälle. Vi kan inte garantera ridning vid sen ankomst.

Aktuell prislista hittar du här.

Är Du intresserad av en plats skickar Du förfrågan till This is a mailto link

Förfrågan ska innehålla namn, adress, fullständigt personnummer, längd och vikt, även funktionsnedsättning och tidigare ridvana om du har det.

Avbokning

Om du inte kan rida måste du avboka ditt ridpass. Avbokningen ska komma in till oss senast kl 07:00 den dag som du skulle ha ridit, annars debiterar vi avgiften.

Endast en avbokning per kalendermånad kommer att dras av från fakturan. Resterande avbokningar faktureras.

Du kan avboka dig antingen via mejl till This is a mailto link eller via telefon till 08-770 42 60 (telefonsvarare).

Medlemskap i TRF

Alla ryttare och hästskötare måste vara medlemmar i Tyresö Ryttarförening. Information om medlemsavgift, medlemskapets fördelar m.m. hittar du här.

Uppdaterad: 2017-09-29 13:17