Följ sidan "Avboka / Byta lektion"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

Avboka / Byta lektion

Villkor för ersättare (endast ryttare på storhäst)

Om du inte kan delta på din lektion får du ta in en ersättare, som ska rida på samma nivå som du själv. Ersättaren måste vara medlem i TRF och elev på ridskolan alt. vara en före detta elev.

Du ska meddela namnet på din ersättare antingen via e-post till This is a mailto link eller via röstmeddelande på telefon 08-770 42 60. Meddelandet ska nå oss senast kl 13:00 på vardagar eller kl 07:00 på lördagar och söndagar. Om du inte har meddelat oss får ersättaren inte delta i lektionen.

Många hittar sin ersättare genom att annonsera ut de lektioner som de inte kan komma på. Antingen säljer man lektionen vidare eller hittar någon som vill byta. Se avsnittet längst ner på den här sidan.

Villkor för igenridning (endast ponnyryttare)

I mån av plats erbjuder vi ponnyryttare (ej Hästvettskurs och Grundkurs) igenridning i likvärdig grupp, men vi kan inte garantera igenridningstider. Vi rekommenderar att du försöker byta ridtid med en annan ryttare.

Du avbokar din lektion antingen via e-post till This is a mailto link eller via röstmeddelande på telefon 08-770 42 60. Avbokningen ska nå oss samma dag senast kl 10:00 på vardagar eller kl 07:00 på lördagar och söndagar. För sent avbokad lektion går ej att rida igen. Igenridning måste ske senast sex veckor efter den avbokade lektionen. Avbokningar under terminens sista månad kan du rida igen under efterföljande termins första månad.

Hur du hittar en ersättare

Om du inte redan känner någon i stallet som vill byta med dig eller köpa din lektion, så finns det två enkla sätt att efterlysa någon. Obs! att särskilda regler gäller beroende på om du rider storhäst eller ponny. Kolla först vad som gäller, vilket framgår av avsnitten ovan.

Annonsera i medlemmarnas egna Facebook-grupp

Det finns en grupp på Facebook där de flesta byten av lektioner sker. Gruppen är skapad av ridskoleelever och är alltså inte samma som vår officiella sida för Tyresö Ryttarförening. Gruppen kallas "Tyresö Ryttarförenings fanclub". Är du inloggad på Facebook så når du gruppen via denna länk. Obs! att Tyresö Ryttarförening inte styr över innehållet eller kan ställas till svars för vad andra publicerar i denna grupp.

Annonsera här på hemsidan

Här finns en gästboksfunktion som publicerar din annons längst ner på denna sida. Ange följande i ditt inlägg:

• Namn
  • E-postadress
  • Mobilnummer
  • Tidpunkt för den lektion du vill byta bort (dag, datum, klockslag)
  • Vilken sorts lektion det rör sig om (dressyr, markarbete, hoppning)
 Skriv ett nytt inlägg i gästboken