Utveckla din ridning i specialträningsgrupperna

För de ryttare som siktar på att tävla mer och på högre nivå än klubbtävlingar organiserar vi fyra specialträningsgrupper:

• Hoppning häst
  • Dressyr häst
  • Hoppning ponny
  • Dressyr ponny

Aktuella deltagare hittar du här och för träningstider så klickar du här. Priser hittar du i vår prislista.

Uttagningen till häst och ponny sker inför höstterminen. Den som är intresserad av att ingå i en av specialgrupperna pratar med sin ridlärare och skickar in en anmälan via e-post. Ett ridlärarråd tar sedan ut de bäst lämpade för respektive grupp.

Följande gäller för ryttare i våra specialräningsgrupper:

• Du ska behärska att rida olika slags hästar på ett bra och balanserat sätt
  • Har tagit/kommer att ta grönt kort (vid nästa tillfälle).
  • Hjälper till som funktionär/hejarklack på tävlingar/matcher.
  • Engagerad i TRF:s klubbtävlingar
  • Engagerad i TRF:s lokala tävlingar/projektgrupper
  • Uppträder trevligt och med god moral eftersom man är TRF:s ansikte utåt.
  • Visa ett brinnande intresse för hästar och ridning.

Alla som är medlemmar i föreningen och rider regelbundet varje vecka hos oss kan söka en plats. För elever under 18 år krävs målsmans tillstånd.

Målet för ryttare på stor häst är att de ska kunna delta i de lokaltävlingar som TRF anordnar på hemmaplan. Observera dock att vi inte garanterar att medlemmar i specialgrupperna alltid får tävla. Målet för ryttare på ponny är att delta i Ponnycupen, en utbytestävling mellan ridskolor i Storstockholm.

Läs mer om våra olika tävlingar genom att klicka här.

Allmänna villkor

Träningarna faktureras terminsvis i förskott. Ponnycupsmatcher och hästhyra vid lokaltävlingar faktureras månadsvis i efterhand.

Du kan inte avboka ett träningspass. I stället ordnar du själv en ersättare genom att kontakta reserverna i din specialträningsgrupp. Om ingen av reserverna kan ta ditt pass ska du samråda med din tränare för att om möjligt hitta en annan ersättare.

Uppdaterad: 23 AUG 2018 10:46