Välkommen till Tyresö Ridskola

Tyresö Ridskola finner du i den charmiga miljön på Fårdala Gård, bara ett par kilometer från Tyresö Centrum. Här hittar du en välplanerad breddverksamhet inom ridsporten, anpassad för hästintresserade i alla åldrar och på alla kompetensnivåer.

På Tyresö Ridskola lär du dig hästhantering och klassisk ridning. Vi undervisar i dressyr och hoppning på alla nivåer och anordnar även tävlingar.

Undervisningen sker i olika former, klicka för att läsa mer:

Ett annat roligt sätt att utvecklas som ryttare är att delta i någon av ridskolans Klubbtävlingar. Dessa ordnas ett antal söndagar per termin av våra ridlärare. Tävlingar på klubbnivå är lite enklare tävlingsarrangemang där även du som inte har vana eller stora amibitioner känner dig hemma. För de allra minst erfarna, oftast de yngsta eleverna, finns även lekfulla Blåbärshoppningar och Hallondressyrer. Du kan läsa mer om våra aktuella tävlingar här.

Lektionsgrupperna

Basen i vår verksamhet är de ordinarie lektionsgrupperna. En lektion är vanligtvis 60 minuter lång, inklusive upp- och avsittning. Junior är du upp t.o.m. 19 år, därefter räknas du som senior.

Vill du börja rida hos oss eller har du kanske redan fått en plats? Läs mer här.

Aktuellt lektionschema hittar du här och vår prislista hittar du här. Om du behöver byta eller avboka en lektion och vill veta mer om vad som gäller, så klickar du här.

Juniorer

Seniorer

• Ridgrupper nivå 2-5

Teorivecka - alla

Varje termin arrangerar vi en teorivecka, då lektionerna för ponny och häst nivå 2–5 ersätts med avsutten verksamhet (teori, föreläsningar, clinics). Grundkurs och ponny fd. gk och nivå 0–1 har teori på sin vanliga lektionstid.

Uppdaterad: 2017-09-29 09:40