Publicerad: 2022-12-02

Senast uppdaterad: 2022-12-25

För dig med egen häst

Varmt välkommen till Tyresö Ryttarförenings ridhus och utebana!

Även du som rider hos oss på egen häst ska vara medlem i Tyresö Ryttarförening. Detta bl.a. för att du ska omfattas av vår försäkring.

Information om anläggningskort och mycket annat hittar du i vår Manual för privatryttare. Länk till annan webbplats.

Att skapa en säker och trygg miljö för både ryttare och hästar är prioriterat inom TRF. Hjälp oss med detta genom att läsa och tillämpa våra Riktlinjer för hästhantering och säkerhetsarbete, som du hittar bland styrdokumenten. Där finns också våra Trivselregler, som innehåller enkla och praktiska tips.

Boka ridhuset på webben

För att underlätta ett effektivt utnyttjande av ridhuset har TRF skapat en webbaserad bokningstjänst. Där kan du som har anläggningskort:

• se vilka tider som ridhuset (helt eller delvis) är tillgängligt för dina egenvalda aktiviteter
  • göra kostnadsfria bokningar på tider enligt ovan
  • se vilka bokningar som andra anläggningskortsryttare gjort och vilka aktiviteter de planerar
  • se vilka tider som TRF arrangerar avgiftsbelagda lektioner med extern tränare och boka deltagande i dessa
  • se vilka tider som TRF arrangerar avgiftsbelagda lektioner med någon av sina egna tränare och boka deltagande i dessa
  • avboka deltagande i avgiftsbelagda lektioner enligt ovan

Alla som löser anläggningskort registreras automatiskt som användare av tjänsten och får inloggningsuppgifter via e-post.

Bokningsschemat hittar du här Länk till annan webbplats.. Spara gärna webbadressen som bokmärke eller favorit i din webbläsare, så att du enkelt kan återvända till schemat vid behov.

Vi förutsätter att du använder bokningstjänsten inför dina besök hos oss. När du gör det underlättar du för övriga anläggningskortryttare att planera sin ridning, samtidigt som administrationen förenklas för TRF:s personal. Tack för din medverkan!

Ridlektioner med ridlärare från Tyresö Ridskola

Privatryttare kan köpa privatlektioner som genomförs på den egna hästen. Lektionerna leds av någon av ridlärarna på Tyresö Ryttarförening. Enklast bokar du en plats genom att prata med en ridlärare. Du kan även skicka en förfrågan till info@tyresoryttarforening.se så återkommer ridläraren till dig för att diskutera upplägg, tidpunkt osv. Aktuell prislista hittar du här.