Karin Moberg Granström ny instruktör på Tyresö Ridskola

2017-05-31 15:01
Vi har anställt en ny ridlärare, Karin Moberg Granström. Hon är nyutexaminerad Hippolog och kommer direkt från Strömsholm. Karin är uppvuxen på Djursholms Ridskola där hon även jobbade en del i stallet.
  • Uppdaterad: 2017-05-31 15:27

Till hösten sker några förändringar i personalgruppen på TRF då verksamhetschef Nina Karlsson och instruktör Mimmie Nilsson kommer vara föräldralediga. Nina planerar att jobba 25 % och fortsätta ha ansvaret för ridskolan. Stallchef Petra Redstedt går då in och tar över några av verksamhetschefens uppgifter.

Vi har dessutom anställt en ny ridlärare, Karin Moberg Granström. Hon är uppvuxen på Djursholms Ridskola där hon även jobbade en del i stallet. Karin valde dock sedan att rikta in sin yrkeskarriär mot media, med examen från journalisthögskolan och några år på olika medieföretag, framförallt som nyhetsreporter på TV4 och på Aftonbladets webb-tv-satsning.

Därefter valde Karin att skola om sig till Hippolog/Ridlärare med hoppning som specialgren och hon har klarat proven för SRL 2. Karin brinner för att undervisa men också för sin egen ridning, där hon tävlar på 1.30-nivå i hoppning och även dressyr på MSV B nivå. Hon har även hunnit med att utbilda sig till hästmassör.

Vi välkomnar Karin in i gänget!